Nuffnang

Saturday, 17 September 2011

Jamuan Hari Raya


Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Batin..kepada para blogger..pembaca blog dan rakan-rakan yg support blog gua nih..Baru-baru ni Kelab gua ade buat satu jamuan Hari Raya..sambutan dari rakan-rakan juga memang terbaik...Ok dah namanye jamuan Hari Raya so gua nak kongsi lah sikit menu yang disediakan oleh ahli Kelab ni sendiri..kat sini gua ade post beberapa gambar menu untuk tatapan korang.... 



Menu utama ni tak perlulah nk kenalkan lg....favourite gua gak nih...Lemang..tapi paling gua suka ialah Lemang Jagung..kalau di kampung...mak gua mesti buat Lemang bila Hari Raya..termasuklah lemang jagung yang gua cakapkan tadi..pastu lemang pulut hitam..ha..pasti korang tak biasa makan kan..haha..untuk jamuan Hari Raya Kelab yang lepas ni cuma lemang biasa je ade..lemang pulut putih tu...tak de jagung..tak de pulut hitam..ialah kan mana nak dapat kat sini....hehehe.


Nasi Impit...Zaman sekarang nih kebanyakkan jamuan Hari Raya ramai yang akan menggunakan Nasi Impit sebagai pengganti Ketupat untuk menu utama..mungkin sekarang nih Nasi Impit lebih senang nak dapat..macam-macam jenama ade..masak pun senang..dalam pek jer..buka pek terus jer masak..hehe..kalau xde nasi impit nih..bkn jamuan Hari Raya namanye...hehehe.



Rendang Daging campur Paru..haha..terbaik derr..mane nak dapat..selalunya kita tengok rendang daging ataupun rendang ayam..tapi untuk jamuan Hari Raya kali ni dan juga atas permintaan rakan-rakan rendang ni dibuat campur iaitu Daging dan Paru..so nampaklah special skit..lain dari yang lain...sedap..memang sedap..pasal gua suka paru...huhuhu.



Ha....ni yang paling gua suka ni..Rendang Ayam Minang...Rendang Ayam Minang ni dimasak oleh salah seorang Ahli Kelab ni gak..Memang sedap..susah nak dapat nih....



Wahh..favourite gua nih..Satey..salah satu menu wajib bagi Ahli Kelab setiap kali jamuan diadakan..Satey ni jugak adalah hidangan yang paling mendapat sambutan...habis tu derr..gua pn dpt makan sikit jer...sampai hati lu orang..mentang-mentanglah gua photografer untuk jamuan nih..xdpt nk makan dulu..last dapat kuah jer..



 Timun dan Sambal ini untuk dimakan bersama Satey..Sambal akan dicampurkan ke dalam kuah Satey iaitu kuah kacang..Timun lak sebagai pencuci mulut bagi hidangan Satey ini.


  

Sebagai pencuci mulut untuk jamuan kali ni Ahli Kelab memilih buah Limau Sunkist dan juga buah Anggur..Teramatlah manis pencuci mulut nih.....terliur gua beb...ape pun cun kan gua edit...haha